21 April 2022

CPSC på Forskningens Døgn

Planter og klima

Bliv klogere på planternes rolle i forhold til klimaforandringerne

Planter og klima

Kan vi beskytte planter mod klimaforandringer, eller er det i virkeligheden planterne, der kan beskytte os?

Find ud af det til dette event, hvor forskere fra Copenhagen Plant Science Centre på Københavns Universitet vil dele ud af deres viden og svare på spørgsmål fra deltagerne i et to-timers online event.

Vores eksperter er:

• Professor Michael Broberg Palmgren, Institut for Plante- og Miljøvidenskab, forsker i domesticering af planter og er kendt for sit samarbejde med Anders Lund Madsen om bogen 'Planternes Manifest', som fejrer planternes mange facetter.
  • Professor Riikka Rinnan, Biologisk Institut, laver banebrydende arktisk forskning om planters frigivelse af reaktive gasser, som kan påvirke global opvarmning og dermed klima, samt arktiske økosystemer.
  • Lektor Iben Lykke Petersen, Institut for Fødevarevidenskab, er ekspert i planteproteiner, og hvordan vi kan sikre det nødvendige og lækre proteinindtag uden produkter fra CO2-udledende landbrugsdyr.

Derudover har vi masser af ideer til, hvad du selv kan gøre i din egen hverdag for at leve mere bæredygtigt.

Vi glæder os til at møde en masse engagerede gymnasieelever til vores online event tirsdag den 26. april kl. 13-15, men alle er selvfølgelig velkomne.

Link til eventet

Tilmelding er ikke nødvendigt. Du kan eventuelt også holde dig opdateret her.